با سانترال لب فرم دائمی به لب دهید

با سانترال لب می توانید فرم دائمی به لب دهید!

آنچه می خوانید...

امروزه می توان برای بهبود فرم لب از جمله برجسته کردن، کاهش فاصله بین بینی و لب و تغییر فرم دائمی آن از سانترال لب استفاده کرد که نسبت به سایر روش ها بسیار کاربردی، مقرون به صرفه و موثر می باشد.
 جراحی  سانترال لب یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت است که می تواند فرم ایده آل تری به لب ها بدهد، زیرا همان طور که می دانید داشتن لب های زیبا و اصطلاحاً قلوه ای از عواملی می باشد که زیبایی صورت را دوچندان می دهد. در این مقاله به موضوع جراحی سانترال لب و توضیحات کاملی  در رابطه با آن می پردازیم. در در صورتی که تمایل به انجام این عمل داریدتا پایان مقاله همراه ما باشید.

سانترال لب

 سانترال لب چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت سانترال لب ، نوعی جراحی زیبایی سرپایی است که فاصله بینی و لب بالا را کوتاه می کند و لب فوقانی را با برداشتن بخش کوچکی از پوست اضافی لب بالا و دقیقا زیر بینی برجسته تر می کند. جراحی سانترال لب ، مقدار بافت صورتی لب بالا را پرتر کرده و افزایش می دهد و در نتیجه به دنبال انجام این عمل ، لب فوقانی بیمار حالتی گردتر و حجیم تر به خود می گیرد.

از آن جا که این جراحی سبب کشیدن لب به سمت بالا می شود ؛ در نتیجه ، دندان ها بیشتر دیده شده و هنگامی که فرد لبخند می زند ؛ لبخند و چهره وی جذابتر خواهد شد.

جراحی لیفت لب به این صورت است که پوست اضافی که در ناحیه بالای لب های دقیقا در قسمت زیر بینی قرار دارد، حذف می شود تا طول عمودی آن کم شود. اغلب جراحان زیبایی از دو تکنیک رایج برای به دست آوردن یک نتیجه ای ایده آل استفاده می کنند.

در روش اول جراحی سانترال لب، برش در امتداد لب فوقانی زده می شود و پوست جزئی از ناحیه برداشته می شود و در نهایت لب بالا و کوتاه تر می شود. در روش دوم که بسیار پر طرفدارتر و رایج تر نیز است، برشی در قسمت زیر بینی در یک خط طبیعی بالای بینی ایجاد می شود.

 توجه به این نکته بسیار مهم می باشد که تمام اعضای صورت میزان برداشته شدن پوست های اضافی این ناحیه را تعیین می کنند. سپس لب بالا با لبه های برش جدا می شوند و در این مرحله جراح با مهارت بالای خود باید برش را در این لایه ها ببندد و بخیه های در عمق پوست زده شوند تا لب های بتواند شکل و فرم متناسب خود را حفظ کنند و در نهایت بعد از اتمام مراحل لبه های پوست بسیار دقیق به هم وصل می شوند تا برش ها  قابل مشاهده نباشند.

جراحی سانترال لب

هدف از انجام سانترال لب

 به طور کلی جراحی سانترال لب برای کاهش فاصله ی بینی و لب ها انجام می شود، این اقدام می تواند تغییرات بسیار زیادی را در چهره شما ایجاد کند. همچنین برخی از افراد نیز برای اینکه بتوانند مقداری از دندان های خود را نمایان کنند و فرمی دائمی به لب های خود دهند به طوری که چهره ای جذاب تر داشته باشند، از این جراحی استفاده می کنند.
 برای برجسته کردن قسمت مرکزی لب ها نیز از جراحی سانترال لب استفاده می شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی سانترال لب می باشند؟

  • کسانی که لب های باریکی دارند و از ظاهر لب های خود ناراضی می باشند.
  • افرادی که به طور ژنتیکی فاصله بین لب و بینی آن ها زیاد می باشد.
  • افرادی که به علت افزایش سن حجم لب های خود را از دست داده اند.
  • افرادی که افتادگی در گوشه های خارجی لب دارند.
  • افرادی که از تاثیر کوتاه مدت ژل و یا فیلر های تزریقی ناراضی می باشند.
  • افرادی که به دنبال افزایش زیبایی چهره خود هستند.
کاندید مناسب جراحی سانترال لب

گاهاً افراد میخواهند با انجام لیفت سانترال لب به لبخندی اصطلاحا هالیوودی دست یابند بدین معنی که تمایل دارند دندان های پیشین تا حدودی بیشتر نمایان شده که این حالت خود جذابیت لبخند تلقی میشود از آنجا که در این عمل لب بالا به سمت بالا کشیده میشود این اتفاق خواهد افتاد و اینگونه افراد با لیفت سانترال لب میتوانند به نتیجه ی ایده آل دست یابند .

 مراقبت های قبل از جراحی سانترال لب

 این جراحی نیز مانند سایر عمل های زیبایی همچون پروتز سینه، جراحی لاغری و غیره نیازمند یکسری مراقبت ها و رعایت برخى نکات قبل از انجام عمل می باشد که در زیر به شرح آن پرداخته ایم.

 قبل از انجام عمل جراحى لیفت سانترال لب رعایت نکات زیر الزامی می باشد:

  • خوردن و نوشیدن به مدت ۶ ساعت قبل از عمل بپرهیزید.
  • استعمال سیگار و دخانیات به مدت یک هفته قبل و بعد از عمل را متوقف کنید، زیرا سیگار کشیدن مى تواند فرایند بیهوشى را تحت تاثیر خود قرار دهد.
  • از مصرف نوشیدنى هاى الکلى به مدت ۴٨ ساعت قبل از عمل خودداری کنید.
  • داروهایى مانند آسپرین که موجب رقیق شدن خون مى شوند، را به مدت یک هفته قبل از عمل مصرف نکنید زیرا این داروها مى توانند خطر بروز خونریزى را افرایش دهند

عمل لیفت لب به صورت سرپایى انجام شده و معمولا بیمار به جاى بیهوشى عمومى تحت بی حسى موضعى قرار مى گیرد، چراکه درد ناشى از این عمل قابل تحمل می باشد. همچنین بخیه ها نیز پس از گذشت یک هفته از عمل برداشته مى شوند.

مراقبت های بعد از عمل سانترال لب

 اگر تمایل دارید که مانند سایر افراد روند بهبودى را بخوبی طی کنید و بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید باید مراقبت هاى بعد از عمل لیفت سانترال لب را جدی گرفته و آن ها را رعایت کنید  ؛

  • استراحت مطلق به مدت ٢۴ ساعت بعد از عمل
  • فعالیت و ورزش هاى سنگین در هفته های بعد از عمل اجتناب کنید.
  • از استعمال سیگار و دخانیات به مدت دو هفته بپرهیزید/
  • بعد از جراحی از خوابیدن روى صورت به هنگام استراحت اجتناب کنید.
  • از بیان و حالات شدید چهره و دهان پرهیز کنید.
  • از یک مسواک کوچک در این مدت استفاده نمایید
  • مرطوب نگه داشتن لب و محل زخم و بخیه با استفاده از یک کرم و پماد ساده در طول این دوره بسیار مهم می باشد.

عوارض عمل سانترال لب

سانترال لب عمل چندان خطرناکی نیست و عوارض آن  کوتاه مدت و موقتی می باشد. این عمل برخلاف جراحی های دیگر عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد ‌. پس از انجام لیفت سانترال لب ممکن است عارضه هایی در بعضی از افراد  اتفاق خواهد افتاد که بهتر است قبل از انجام آن آگاهی کامل داشته باشید.
 البته اگر این عمل در مرکز معتبر و تحت درمان جراح زیبایی متبحر و باتجربه انجام شود عوارض آن به حداقل خواهد رسید.

 برخی از این عوارض شامل موارد زیر می باشد:

  • قرمزی در ناحیه ی لیفت شده
  • تورم تا 24 ساعت پس از جراحی وجود خواهد داشت.
  • فرد تا حدودی درد کمی را احساس می کند که با مسکن قابل کنترل می باشد.
  • کبودی در ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است.
  • حساسیت در ناحیه ی جراحی شده که این عارضه ها موقتی بوده و پس از چند روز از بین خواهند رفت
  • اگر در لب هاب احساس عدم تقارن کردید نگران نباشد زیرا به رور بر طرف می شود.
  • بروز عفونت
  • احتمال پیدا شدن اسکار در ناحیه جراحی شده که البته این عارضه ها کمتر رخ میدهند.

هزینه جراحی سانترل لب

افرادی که قصد انجام عمل های زیبایی را دارند بیش ار هر زمان دیگری، دغدغه هزینه ی انجام آن عمل را دارند، باید بدانید که بیمه هزینه های جراحی زیبایی را پوشش نمی دهد و افراد باید خود این مبالغ را پرداخت کنند معمولاٌ هزینه ی سانترال لب به میزان تبحر، تخصص، تجربه و شهرت جراح، بستگی دارد.

 کلام آخر :

در این مقاله در رابطه با سانترال لب اطلاعاتی در اختیارتان گذاشتیم. اکنون شما از چگونگی انجام عمل، مزایا و عوارض در نظر گرفته شده برای آن مطلع هستید و می‌توانید پس از بررسی‌های لازم در رابطه با آن تصمیم‌گیری لازم را انجام دهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن بهترین استفاده را ببرید.

دکتر علیرضا فروتن

متخصص جراحی زیبایی و لاپاراسکوپی
بورد تخصصی جراحی از دانشگاه شهید بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *